wtorek, 1 stycznia 2013

Tiramisu

 TIRAMISU

Upiekłam je na sylwestra i muszę powiedzieć, że jestem zachwycona! 
Dawno w takim tempie nie znikało u nas ciasto :)
Przepis pochodzi z gazetki Poradnik Smakosza nr 11-12/2010





SKŁADNIKI

Ciasto:
6 jajek

 1 szklanka cukru
1 szklanka mąki tortowej

2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

 Masa serowa:
10 g żelatyny

6 żółtek
6 łyżek cukru
800 g serka mascarpone
200 g śmietany kremówki


 Ponadto:
2 filiżanki zimnej kawy espresso

40 ml koniaku
kakao niesłodzone do posypania
 blaszka ok 25x35 cm


Przygotowanie: 
 Ciasto:
Jajka utrzeć z cukrem.
Wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem i kakao.
Ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem, obsypanej mąką prostokątnej formy.
Piec w temp. 180 C około 30-40 minut.
Po wyjęciu z formy ciasto odwrócić do góry dnem, lekko obciążając.

Masa serowa:
Żelatynę namoczyć w 1/3 szklanki zimnej wody. Gdy napęcznieje podgrzać, aby się rozpuściła.
Żółtka utrzeć z cukrem. Stopniowo dodawać po łyżce serek i żelatynę, wymieszać.
Połączyć z ubitą śmietaną.

Tiramisu:
Ostudzony biszkopt przekroić na 4 części (mi wyszły tylko 3). 
Kawę wymieszać z koniakiem.
Krem podzielić na 4 części.
Dolny płat biszkoptu polać kawą, posmarować częścią kremu.
Przykryć drugą częścią biszkoptu i czynność powtarzać, aż ostatni płat ciasta będzie na wierzchu.
Pozostały krem umieścić w szprycy lub płóciennym woreczku ze ściętym rogiem i wyciskać na ciasto ozdobne kleksy z kremu (ja normalnie rozsmarowałam, gdyż na kleksy miałam za mało masy).
Posypać kakao.


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz