niedziela, 14 kwietnia 2013

Biszkopt z masą mandarynkową

Biszkopt z masą mandarynkową

Skusiłam się je zrobić ze względu na wygląd i nie żałuję. 
Nie dość że jest pyszne, nie za słodkie, takie w sam raz, to w dodatku wygląd ma jak z za witryny w kawiarni  :)

 Przepis pochodzi z gazetki CIASTA DOMOWE nr 243 kwiecień 2013

Składniki: 
Biszkopt: 
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 6 jajek
  • 2 op. kisielu o smaku pomarańczy
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa mandarynkowa:
  • 2 puszki mandarynek
  • 2 op. kisielu o smaku pomarańczy 
  • 2 op. galaretki o smaku pomarańczy 

 Masa śmietankowa:

  • 3 szklanki mleka
  • 3 op. bitej śmietany w proszku
  • 2 op. galaretki cytrynowej

Ponadto:
  • 2 op. ciastek z galaretką oblanych czekoladą (typu delicje)
  • tłuszcz do wysmarowania blaszki
  • papier do pieczenia

 

Sposób przyrządzenia:
Biszkopt:
  1. Białka ubić.
  2. Dodać żółtka oraz cukier.
  3. Mąkę wymieszać z kisielem i proszkiem. Delikatnie połączyć.
  4. Blaszkę natłuścić, wyłożyć pergaminem.
  5. Ciasto przelać do foremki.
  6. piec 30 minut w temp. 180 C.

Masa mandarynkowa:
  1. Do soku z mandarynek dolać tyle wody, aby uzyskać 4 szklanki płynu. Ugotować kisiel.  
  2. Wsypać galaretkę. Wymieszać z mandarynkami.

Masa śmietankowa:
  1. Galaretki rozpuścić w szklance wody.
  2. Śmietanę ubić na mleku. Dodać tężejącą galaretkę, wymieszać.

Biszkopt z masą mandarynkową:
  1. Na ciasto wyłożyć masę mandarynkową, a następnie śmietankową.
  2. Na wierzchu ułożyć ciastka.
  3. Dowolnie udekorować.

 

Moje uwagi:
  1. Pomimo, iż piekłam biszkopt w dużej blaszce, urósł mi bardzo wysoki, dlatego przekroiłam go na pół i pod ciasto poszła tylko jedna część biszkopta. Proponuję aby piec go z połowy porcji, nie będzie wtedy za wysoki.
  2. Gotową masę mandarynkową wylewałam gorącą na biszkopt i pozostawiłam do ostygnięcia.              

3 komentarze:

  1. Przepis brzmi obiecująco, ciasto pięknie wygląda, zaznaczam do wypróbowania w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki smaczny blog ^o^ Obserwuje :D

    OdpowiedzUsuń