poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Ciasto wiśniowo-śmietankowe

Ciasto wiśniowo-śmietankowe
Skusiło mnie swoim wyglądem na zdjęciu, kolorami. Jest dobre, choć piekłam już lepsze :)
Przepis pochodzi z gazetki Ciasta Domowe nr 201

Składniki:
Ciasto:
  • 2 (czubate) szklanki mąki pszennej
  • 1 1/2 szklanki cukru pudru
  • 350 g margaryny
  • 8 jajek
  • 1 op. cukru waniliowego (16 g)
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Galaretka z wiśniami:
  • 500 g wydrylowanych wiśni
  • 2 op. galaretki wiśniowej

Pianka śmietankowa:
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 op. bitej śmietany w proszku
  • 1 op. galaretki cytrynowej


Sposób przyrządzenia:
Ciasto:
  1. Margarynę, cukier, żółtka utrzeć.
  2. Wsypać mąkę z proszkiem.
  3. Z białek ubić pianę, dodać do ciasta.
  4. Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać kakao.
  5. Jedną część ciasta wlać do wyłożonej pergaminem blaszki o wymiarach 25x40 cm.
  6. Piec około 30 minut w temp. 180 C.
  7. Drugie ciasto upiec w ten sam sposób.
Ciasta piekłam w mniejszej blaszce, tj. 36x24 cm. Kakaowe ciasto ścięłam lekko z góry, gdyż wydawało mi się za wysokie.


Galaretka z wiśniami:
  1. Galaretki rozpuścić w 2 szklankach wody.
  2. Do gęstniejącej galaretki dodać odsączone wiśnie.

Pianka śmietankowa:
  1. Galaretkę rozpuścić według przepisu na opakowaniu.
  2. Śmietanę ubić z mlekiem.
  3. Dodać tężejącą galaretkę. 
Pomimo, iż piekłam ciasto w mniejszej blaszce, tej pianki wyszło na cieście bardzo mało, dlatego w ten sam sposób dorobiłam druga warstwę z galaretką wiśniową.

Ciasto wiśniowo-śmietankowe:
  1. Piankę wyłożyć na ciemny biszkopt.
  2. Przykryć jasnym biszkoptem.
  3. Wyłożyć galaretkę z wiśniami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz