niedziela, 25 sierpnia 2013

Ciasto z masą budyniową

Ciasto z masą budyniową
Zrobiłam je pierwszy raz tydzień temu i powiem wam, że od razu przypadło mi do gustu choć sama ciast nie jadam :) ja je tylko piekę :)
Przepis pochodzi z gazetki Ciasta Domowe nr 244


Składniki:
Jasny biszkopt:
  • 3 jajka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego



Ciemny biszkopt:
  • 6 jajek
  • 3 (czubate) łyżki mąki pszennej
  • 2 (czubate) łyżki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 6 łyżek cukru
  • 1 op. cukru waniliowego (16 g)
  • szczypta soli

Masa budyniowo-śmietankowa:
  • 3 szklanki śmietanki kremówki
  • 4 szklanki mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 op. budyniu śmietankowego
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 2 op. usztywniacza do śmietany
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/2 puszki gotowej masy krówkowej lub toffi

Ponadto:
  • papier do pieczenia



Sposób przyrządzania:
Biszkopt jasny:
  1.   Białka ubić z cukrem, dodając po jednym żółtku.
  2. Wsypać mąkę przesianą z proszkiem. Delikatnie połączyć.
  3. Ciasto wylać do wyłożonej pergaminem blaszki o wymiarach 25 x 36 cm.
  4. Piec 20 minut w temp. 170 C. (Piekłam na oko, bo 20 min. to wg mnie za długo).

Biszkopt ciemny:
  1. Przyrządzić jak biszkopt jasny, dodając do mąki kakao i upiec osobno dwa ciasta.
  2. Ciasto wlać do dwóch wyłożonych pergaminem foremek o wymiarach 25 x 36 cm.

Masa budyniowo-śmietankowa:
  1. Ugotować oddzielnie 2 budynie.
  2. Do każdego z nich dodać po łyżeczce cukru waniliowego i po łyżeczce żelatyny rozpuszczonej w 1 łyżce wody. (Żelatynę dodawałam po wyłączeniu już ugotowanego budyniu, w gorącym dobrze się rozprowadza).
  3. Do jednego dodać 2 łyżki cukru (ja dodałam od razu do mleka przy gotowaniu), a do drugiego masę krówkową (od razu po zdjęciu z palnika, w gorącym budyniu dobrze się rozpuści).
  4. Śmietanę dobrze schłodzić, ubić na sztywno z usztywniaczami i z cukrem pudrem. (Podzieliłam wszystko sobie na pół, aby już ubita nie musiała czekać na przygotowanie drugiego budyniu. Do każdego budyniu przygotowałam śmietanę osobno.).
  5. Przestudzone budynie oddzielnie przemieszać mikserem, a następnie połączyć każdy z połową śmietany.

Ciasto z masą budyniową:
  1. Na ciemny biszkopt wyłożyć jasną masę budyniową, przykryć jasnym ciastem.
  2. Rozsmarować ciemną masę budyniową, przykryć ciemnym biszkoptem.
  3. Dowolnie udekorować.

Moje uwagi:
  1. Ciasto przekładałam na tacy, nie w blaszce. Lepiej się wtedy kroi.
  2. Ciasto należy trzymać w lodówce, gdyż masy w cieple robią się dość miękkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz