niedziela, 5 stycznia 2014

Karpatka z kremem budyniowym

Karpatka z kremem budyniowym

Kiedyś już próbowałam zrobić karpatkę, ale mi nie wyszła. 
Sama nie wiem dlaczego, na cieście nie wyrosły pagórki i w ogóle była jakaś nie taka...
Gdy znalazłam ostatnio ten przepis, pomyślałam a co mi tam "ryzyk fizyk" :)
Było warto, wyszła przepyszna!!! Górki mi pięknie wyrosły.
Karpatka wytrzymała w domu jeden dzień ;)

Przepis Smarowidło




Składniki na ciasto:

  • 200 g mąki tortowej
  • 100 g masła lub margaryny
  • 250 ml wody
  • 5 jajek
Składniki na krem budyniowy:
  • 750 ml mleka (3 szklanki)
  • 9 łyżek cukru
  • 1,5 opakowania budyniu
  • 4,5 łyżki mąki tortowej
  • 300 g masła 
  • aromat waniliowy
Ciasto: Masło z wodą przekładamy do garnka i gotujemy doprowadzając całość do wrzenia. Stale mieszając wsypujemy mąkę i gotujemy do momentu, aż ciasto zacznie odstawać od brzegów garnka. Odstawiamy na 5 minut do przestudzenia.Następnie stopniowo dodajemy rozbełtane jajka i wyrabiamy ciasto mikserem ze spiralnymi końcówkami. Ciasto dzielimy na 2 części. Pierwszą część przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 200 stopni około 20 minut. Po upieczeniu pierwszego płatu ciasta przekładamy go na drugą stronę do wystudzenia. W ten sam sposób pieczemy drugi.

Krem: 2 szklanki mleka zagotować. W pozostałej szklance roztrzepać budyń, mąkę, cukier i dodać do gotującego się mleka. Mieszać do momentu aż budyń zgęstnieje i odstawić do całkowitego wystudzenia. Do budyniu dodawać stopniowo masło (musi mieć temperaturę pokojową) miksując krem na wysokich obrotach. Na koniec dodać odrobinę aromatu waniliowego.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz